söndag 28 mars 2010

-"Finns det inget om döden?" & andra klokheter...

-"Finns det inget om döden?", frågar Stella efter att ha läst lite av det jag skrivit här på bloggen, om henne och tårtkalaset.

Inget konstigt alls för en 6-åring att prata om kalas och död i samma mening. Olika delar av livet liksom.

-"Det här är livet", utbrister hon där hon sitter framför ugnen och väntar på att kaka nummer två ska gräddas klart.

Tidigare idag sa hon till mig: -"Du måste ju låta mig försöka klara mig själv!". Det handlade då om att hon ville baka alldeles själv utan inblandning.

Vilken tur att jag har en så klok tjej. Kärlek!!

3 kommentarer:

  1. Härliga ord!!!:) Tankar som finns hos "små"
    och "stora" !:)
    " Mitt liv", är att leva här och nu, ta vara på varje liten sekund som erbjuds, just nu mitt
    lilla barnbarn , som står i fokus i min vardag, vill helst inte missa något och njuter av allt jag får uppleva!!!:) Min efterrätt i livet!:)Kram från en mormor :)

    SvaraRadera
  2. Kram tillbaka. Kul att du läser!

    SvaraRadera
  3. Härlig Unge! Tror nog att hon har en mycket klok mamma:)

    SvaraRadera